sobota, 9 marca 2013

Jak dbam o swoje włosy + zawartość paczki od Orientany

Hej Moje Drogie! Dzisiaj długo zapowiadany post o tym, jak pielęgnuje na codzień swoje włosy. Przyznam, że odkąd je ścięłam, postanowiłam radykalnie wziąć się za ich odnowę i ponowne zapuszczanie, jednak tym razem nie dłużej niż za łopatki.

Dla przypomnienia, 24 września 2012 r. zdecydowałam się na równe ścięcie moich cieniowanych włosów, na początku tylko do ramion. Po niecałych 2 tygodniach jednak uznałam, że chcę jeszcze bardziej radykalnej zmiany i ścięłam je na długość tuż za żuchwę, lub jak kto woli - "do brody".

Pierwsze cięcie:



A tutaj już po drugim, niestety są to jedyne fotki jakie mam, ale musicie mi wierzyć, że były mocno krótkie, ponieważ zachciało mi się fryzury "na Stenkę" :)




I moja włosowa inspiracja:



Od tamtego czasu moja pielęgnacja stała się bardziej świadoma, zawsze używałam wyłącznie drogeryjnych szamponów i odżywek i przyznam, że w tej kwestii akurat za wiele nie uległo zmianie. Postanowiłam jednak wprowadzić produkty dodatkowe, aby zarówno mocniej odżywić włosy "od środka", jak i sprawić, by przyrost był szybszy. Tymi produktami są - olej Vatika, jedwab do włosów Biosil/Biovax, woda brzozowa i siemię lniane.

Na dzień dzisiejszy odbywa się to u mnie w ten sposób:

* Aktualnie do mycia włosów stosuję zamiennie szampon wraz z odżywką 2 in 1 Timotei Jericho Rose z naturalnym olejkiem kokosowym i jedwabne serum (jest to szampon, tylko tak ładnie się nazywa) do włosów od BingoSpa, który już pomału mi się kończy i planuję go zastąpić Baby Dream'em.
* Olej Vatika stosuję (od ok 2 miesięcy) max raz na tydzień, jednak myślę o używaniu go 2 razy w tygodniu z racji tego, że ma bardzo dobry wpływ na moje włosy. Wzbrania mnie przed tym tylko fakt, że nienawidzę chodzić z takim "tłuszczem" na głowie i niestety nie potrafię się zmusić do regularności w tej kwestii.
* Jedwab we włosy wcieram tylko w razie potrzeby, gdy czuję, że po myciu ciężko je rozczesać, lub są zbyt splątane.
* Wodę brzozową (z Isany) używam codziennie spsikując skalp oraz całe włosy, ciężko mi się co do niej na razie wypowiedzieć, bo stosuję ją ok 2 tygodni, ale już czuję, że moje włosy się z nią polubiły.
* Siemię lniane - uwielbiam w każdej postaci, czy to jedzenia, czy picia. Postawiłam na wersję pitną i piję je namiętnie co wieczór od ponad miesiąca i od tamtego czasu włosy zdecydowanie bardziej ze mną współpracują, niż wcześniej. Na pewno na 1 miesiącu nie poprzestanę!

Myślałam również o włączeniu kuracji drożdżowej, ale w końcu zrezygnowałam, bo jak na mojej dotychczas całkiem niezłej cerze miałby się pojawić jakiś wysyp, choćby mały to dziękuję bardzo.

Obecnie stan moich włosów 5 miesięcy po 2 cięciu przedstawia się następująco:



A tutaj po bardzo lekkim wymodelowaniu:



Zauważyłam, że od czasu wprowadzenia nowych kosmetyków do pielęgnacji i przede wszystkim po ponad miesięcznym piciu siemienia lnianego moje włosy stały się znacznie grubsze, nabrały większej objętości i spręzystości oraz zwyczajnie wyglądają na mocniejsze. Do tego przyrost jest zadowalający, co z resztą możecie same ocenić patrząc na fotki "przed" i "po". Jestem bardzo ciekawa Waszego zdania oraz tego w jaki sposób można by jeszcze bardziej uskutecznić moje działania? Może macie jakieś pomysły, coś byście poprawiły, coś dodały, bądź ujęły? Ja włosomaniaczką stałam się raptem od niedawna, więc wszelkie sugestie pod tym kątem są bardzo mile widziane :)

Na koniec obiecałam pokazać Wam moją paczkę od Orientany, czyli co będę w najbliższym czasie testować:







38 komentarzy:

  1. Piękne, proste włosy :) Mnie też przydałaby się jakaś kuracja regenerująca dla włosów, niestety mam taki problem, że włosy na końcówkach są suche, a na czubku głowy szybko się przetłuszczają. Zakupiłam wczoraj sobie nowy szampon i zobaczymy jak to się sprawdzi :) Pozdrawiam, ja dopiero zaczynam 'blogować' :) {kosmetykiagg.blogspot.com}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mnie niestety włosy przy skórze głowy również się szybko przetłuszczają i muszę je myć co 2 dzień ;/ Daj znać co to za szampon, pozdrawiam!

      Usuń
  2. uwielbiam siemię lniane, ono bardzo dużo daje
    coraz lepiej wyglądają Twoje włosy
    gratuluje współpracy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Siemię rzeczywiście bardzo dużo daje, również je uwielbiam! :)

      Usuń
  3. Rzeczywiście Twoje włosy wydaję się znacznie grubsze :) Zapraszam do siebie na wiosenne rozdanie, w którym można zgarnąć Benetint od Benefitu i lakier z blogerskiej edycji Wibo: http://whitetheme.blogspot.com/2013/02/wiosenne-rozdanie.html :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię Stenkę :D A włosy masz bardzo ładne :) Sama planuje zapuścić swoje jeszcze około 20 cm i ściąć je na prosto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusia jest the best! :D Dziękuję! Ja również mogłam ściąć na równo, jak były o wiele dłuższe, ale postanowiłam zacząć od początku z krótką fryzurką :)

      Usuń
  5. Ojej ale mas zadbane włosy-nie zdziw się,jak zobaczysz zdjęcia-moje- z włosami o takiej właśnie długości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady hehe, Twoje włoski już po zdjęciach widzę, że są niezłe, nie narzekaj tak! ;)

      Usuń
  6. ALEŻ masz kochana piękne włoski :):) cudo :) i kolor bombowy ;p ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie Daguś :* Kolorek to granatowa czerń z Garniera, ale z podkulonym ogonem wracam do "zwykłej" czerni, bo jednak lepiej się sprawdza :)

      Usuń
  7. Piękne masz włosy. I ciekawa paczka

    OdpowiedzUsuń
  8. moim skromnym zdaniem masz bardzo ładne włoski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś były ładniejsze, ale obecnie staram się wrócić do tamtego stanu ;)

      Usuń
  9. Też piłam siemię lniane swego czasu :)
    Gratuluję współpracy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym mieć tak zadbane włosy :) Świetnie wyglądają, tak trzymaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ideału im jeszcze bardzo daleko, ale są chyba na dobrej drodze, dziękuje! :)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. A gdzie tam... jeszcze im sporo brakuje do doskonałości :)

      Usuń
  12. Też ostatnio używam tego szamponu z Timotei. Ślicznie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go bardzo lubię i pachnie faktycznie niesamowicie :)

      Usuń
  13. ładniutkie masz włoski Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana z Twoimi nawet nie mogą się równać :)

      Usuń
  14. Uważaj na tą wodę z Isany, bo ma w skłądzie alkohol i może Ci skalp wysuszyć...ja ją męczę i męczę, ale jak już mi się ksończy to wracam do kochana Jantara :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, jak będę widziała, że coś jest nie halo to ją odstawię na jakiś czas, a jak mi się już skończy również wypróbuję wcierkę Jantar :)

      Usuń
  15. Bardzo ładne włosy.
    Mi akurat za szczególnie nie podobają się krótkie włosy ;)
    Zawsze byłam za długimi ! Hahah ;3 ;)
    Ale twoje są wyjątkowo śliczne ;D
    Prze de wszystkim mają ładny kolorek *.*
    Liczę na rewanż zapraszam do siebie ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, ja właśnie ostatnio preferuję krótsze włoski, ale wiadomo - to już rzecz gustu :) Dzięki, pozdrawiam! :)

      Usuń
  16. widać że cięcie dobrze im zrobiło, masz świetne grube włosy! moim lekkie zgrubienie też by się przydało ale jakoś to siemię lniane mnie nie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz, że początkowo (kilka lat temu) nie mogłam nawet łyka siemienia przełknąć, bo musiałam pić ze względu na brane leki, teraz za to popijam jak wodę :)

      Usuń
  17. no teraz masz super długość włosów, a jak miniesz ramiona to już z górki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie jak minę łopatki będę już spokojna, na razie ciągle walczę o jak szybszy przyrost :)

      Usuń
  18. Bardzo ładnie się prezentują, widać że są zdrowe i zadbane :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz piękne włosy :) A co stosujesz do modelowania włosów???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, teraz są w trochę gorszej kondycji, ale walczę :) Do modelowania używam prostownicy Wahl Cutec - serdecznie polecam, bo jest rewelacyjna!

      Usuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie bardzo cenna. Staram się zaglądać do każdego kto zostawi komentarz, więc nie musisz mnie dodatkowo zapraszać na swój blog :) Komentarze obraźliwe, wulgarne, autopromocyjne, bądź z pyt. obserwujemy? - usuwam. Jeśli masz jakieś pytania, na każde odpowiem pod Twoim komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...